Friday, April 15, 2011

After having a quite bad day...not that really bad... but still...

Dah lama aku tak tulis blog ni.

Sibuk macam2 dgn segala macam urusan diri dan kerja.

Diri yang sedang berbadan dua, kena jaga baik2. Yang termual akan termuntah. Yang tak lalu, aku lalukan juga untuk mengisi 2 perut yang kelaparan

Kerja yang makin hari makin tak memberangsangkan minda dan semangat aku. Buat Image Gallery jek, tapi .... aku busan dow bile dah de orang itu sudah conquer semua, dapat pujian sorang2... down..down...

Apa2pun, sebenarnya kesihatan aku kurang baik sejak dua menjak ni. Sabar2kan hati bila dah terkena selsema dan batuk. Bukan aku mau. Tapi Allah sedang menguji aku dan sesiapa saja disekeliling aku. Maka aku mengambil cuti MC sehari atas masalah kesihatan aku.

Hari ini lak aku de appoinment dengan doktor kat KKSGB. Yang istimewanya hari ni aku kena puasa dan minum segelas air glukos.

Tp aku dah buat mistake hari ini. Patutnya aku kena gtau missy harini aku kena amik air gula. Sbb procedurenya lain yang yang biasa. Darah yang patut kena amik 2 kali jadi 3 kali hari ni. Huhu...tahan aje la dan bersabar.

Abis urusan di KKSGB bersama suami aku tercinta, ptgnya aku masuk opis. Aku jumpa opismate aku. Aku tgk air muka dia pun aku mcm dah tau ada something wrong. Tapi dia minta aku jumpa dia jap lagi...

Meeting tu adalah PnC. Tp kesimpulannya, mmg aku dah agak apa yang akan berlaku. Macam2 lah. Yang ok tu, aku ok je. Tapi kalau dah sampai aku kena mcm2 yg tak betul. Mmg aku sgt2 lah bengang. Mcm semua org kat opis ni sudah tidak dihargai kerjanya. Aku lak kena dengan macam2 tuduhan. Tak pe lah, hari ni hari ko. Hari aku, siapla ko nanti....

Jadi, sehinggalah aku pulang. Aku cuba bawa bertenang. Kesian baby sbb tgk mama dia tension hari ni. Tapi x pe, nak... Hari ni mama cuba bersabar sebaik habis. Dan malam ni kita tdo elok2 ek... Sok gi keje awal mcm biasa ok...

K , that all for now... I leave my principle here ... "Kalau kita tak suka, kita cari lain sajalah..."

To be continued..................

No comments:

Post a Comment